Friday, June 27, 2014

BLACKOUT SEMASA PEMILIHAN PKR : JPP PKR BERI PENJELASAN. SALAH UMNO/BN JUGA KE?

JUMAAT, 27 JUNE 2014
BILA kena kat batang hidung depa, cepat-cepat depa cover lubang/story. Cuba kalau semasa PRU/PRK dah tentu depa kata ini adalah mainan dari SPR/BN. Inilah cara PKR berpolitik. Selalu mencari salah orang, tapi bila diri sendiri buat silap dan bermasalah, depa akan bagi berbagai-bagai alasan. Berbalik pada insiden 'blackout' semasa pemilihan PKR pada hari Rabu lepas. Nasib baik pengerusi tolol JPP ni beri alasan yang munasabah dan boleh di terima pakai. Apa kata kalau beliau menyalahkan TNB dan menuduh TNB sabotaj diatas arahan kerajaan BN? Mungkin...mungkin ini boleh terjadi kerana PKR ni memang terkenal dengan putar-belit mereka. Apapun, pemilihan PKR tahun ini adalah dilihat sebagai pemilihan paling terkotor di abad ini. Cerita dibawah ini hanya setakat untuk menyelamatkan diri masing-masing :

Parti Keadilan Rakyat (PKR) menepis spekulasi kejadian 'blackout' ketika proses pengiraan undi pada pemilihan parti tengah malam Rabu lalu sebagai satu  'permainan' atau perbuatan sabotaj. Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan Pusat (JPP), Datuk Johari Abdul berkata, tidak timbul isu kejadian itu 'dirancang' kerana ia berpunca daripada kerosakan salah sebuah stesen sub Tenaga Nasional Berhad (TNB). Ia satu kejadian yang tidak disangka-sangka. Bukan Ibu Pejabat PKR sahaja yang 'blackout', tetapi seluruh blok di kawasan Tropicana ini. Kita telah menghubungi TNB secepat mungkin selepas berlakunya blackout dan membuat laporan. Kita menolak spekulasi bahawa kejadian blackout tempohari adalah permainan JPP," katanya pada sidang media di Ibu Pejabat PKR di sini, Jumaat.
Menurut Johari, sebaik lampu terpadam pada tengah malam Rabu, semua petugas yang sedang melakukan kiraan kertas undi bagi jawatan Majlis Pimpinan Pusat (MPP) untuk Cabang Kuala Selangor diarah keluar dari bilik di tingkat satu dengan segera. Katanya, pintu bilik tersebut kemudian dikunci sehinggalah bekalan elektrik pulih kira-kira pukul 2 pagi Khamis. Mengulas lanjut, Ahli Parlimen Sungai Petani ini turut menegaskan bahawa mereka yang mengira undi adalah mereka yang dilantik khas untuk tujuan tersebut. Mereka bukan dari kalangan cabang yang bertanding dan dipantau oleh kakitangan JPP serta wakil pihak yang bertanding. Ketika itu, kiraan undi dilakukan di peringkat pusat, manakala di peringkat cabang belum dikira," ujarnya.


Mengenai Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim gagal mempertahankan jawatan Ketua Cabang Kuala Selangor, beliau berkata, keputusan itu adalah keputusan yang belum disahkan JPP. Tetapi beliau berkata, secara tidak rasmi keputusan memang menunjukkan Abdul Khalid tewas kepada lawannya, S. Manikavasagam. Tetapi beliau (Abdul Khalid) mendapat undi yang tinggi bagi jawatan Timbalan Presiden PKR menewaskan penyandang, Mohamed Azmin Ali di peringkat cabang berkenaan, katanya. Tapi, untuk mempertahankan jawatan Menteri Besar, Khalid Ibrahim di lihat masih belum selamat. Goyah....dan tali hayat Khalid akan berakhir. Tungguuuuuu!. Wasallam ~ IBM

Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...