Friday, June 27, 2014

PENGERUSI HINDRAF MABUK TODI. MAHU BAWA BN KE MAHKAMAH? PODAHHHH!

JUMAAT, 27 JUNE 2014
DIA sendiri yang gagal menjaga kepentingan kaumnya dan dikhabarkan jua si keling ni telah banyak menipu dan memperdayakan kaum Hindraf itu sendiri. Kini, dia nak saman kerajaan Barisan Nasional (BN) pulak. Puiiii! boleh belahlah le keling paria seko ni. Memang keling Hindraf ni sedang mabuk todi. Kerajaan BN telah beri dia peluang untuk menaik taraf kaumnya, iatu kaum Hindraf, tapi, dia sendiri yang gagal. Jadi, kemungkinan dia ni bukan sahaja mabuk todi, tapi mabuk jawatan yang mana BN telah beri pada beliau dahulu. Elok benar Hindraf ni kembali kepada PR. Kita tengok PR akan layan Hindraf ni ke tidak? Nak saman BN?....sila..silakan. Kita tengok sapa yang kena nanti. Nak tuntut janji konon. Podahhh! 

PENGERUSI Hindraf P Waythamoorthy mendakwa akan mengheret Barisan Nasional (BN) ke peringkat mahkamah sekiranya tidak melaksanakan peruntukan yang dijanjikan didalam Memorandum Persefahaman (MoU) bersama Hindraf, April tahun lalu. Menurut Waytha, Mou tersebut tertakluk di bawah perjanjian bersama dan boleh dikenakan tindakan sekiranya perjanjian tersebut tidak ditunaikan. Tidak semestinya saya meletakkan jawatan (sebagai menteri) mereka (BN) tidak perlu menunaikan janji mereka. Kita (Hindraf) akan bawa mereka ke mahkamah tetapi dalam masa dua bulan kes ini akan dibuang dan segalanya akan dilupakan. Tetapi kita tidak akan perputus asa, katanya dalam ucapannya di sebuah majlis di sini, hari ini. Sebelum mengikat perjanjian bersama BN, Hindraf mengemukakan untuk bersama Pakatan Rakyat (PR) dan mengadakan 25 perjumpaan tertutup namun pakatan pembangkang enggan bekerjasama serta menolak enam permintaan Hindraf.
Pada penghujung perbincangan (bersama PR) kita (Hindraf) hanya mahu mereka bersetuju untuk satu perkara sahaja namun mereka enggan," ujar Waytha. Beliau walaubagaimanapun enggan mengulas lanjut mengenai perjanjian bersama PR. Pada April 2013, komuniti India dibawah Hindraf menandatangani MoU mengandungi perjanjian BN membela masyarkat India di samping menjadikan Waytha sebagai Senator untuk dijadikan sebagai Menteri. Namun, beberapa bulan selepas Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) Waytha meletakkan jawatannya sebagai menteri di Jabatan Perdana Menteri ekoran dakwaan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak gagal membela nasib masyarakat India. MoU yang ditandatangani antara Hindraf dan BN mengikat empat resolusi daripada enam yang dituntut pertubuhan tersebut. Bagi IBM, jangan di layan keling seko ni. Memalukan kaum India je. Wasallam  dan salam Jumaat ~ IBM

2 comments:

  1. Biarlah dia fikirkan apa tindakan yang sesuai perlu dibuat setaraf pemikiran todinya.

    paling penting orang mabuk se kole jangan dilayan, dia jadi mabuk 3 kole...jangan beri publisiti murah kpdnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ibm~kluangman,

      Salam. Memang india seko ni tak sedar diri. Bagi betis nak peha. Biarkan dia dgn todinya...mabuk dan mabuk....

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...