Saturday, June 14, 2014

KELUARGA PI BALA SAMAN NAJIB, ROSMAH?

SABTU, 14 JUNE 2014
PULAK dah. Dah tak ada kerja lain le depa ni. Ini mesti kerja pembangkang yang sengaja nak cari pasal terhadap PM serta isteri beliau. India paria yang banyak mendatangkan masalah tu yang dah pun mampus, depa nak bela lagi? Ini mesti duit...duit punya hal. Diberitakan keluarga mendiang P Balasubramaniam (gambar), kanan menyaman sembilan individu termasuk Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan isterinya Rosmah Mansor untuk memohon ganti rugi, kerana dipaksa berada dalam buangan di India selama hampir lima tahun. Tindakan tersebut diambil selepas penemuan "bukti baru", kata peguam keluarga mendiang, Americk Sidhu (gambar bawah kiri) dalam satu kenyataan medianya hari ini. 

Menurutnya, tuntutan itu difailkan susulan terdapat bukti baru yang mengaitkan urutan peristiwa yang berlaku pada malam 3 Julai dan pagi 4 Julai 2008 dan yang mengaitkan kesemua defendan yang didakwa memainkan peranan penting dalam melakukan salahlaku terhadap plaintif dan mendiang. Antara defenden yang dinamakan dalam tindakan saman itu termasuk adik Najib, Nazim Razak, peguam Tan Sri Cecil Abraham dan ahli perniagan Deepak Jaikishan. Writ saman dan kenyataan tuntutan telah difailkan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada 11 jun lalu.

Berkait-kait namapaknya. Sahlah. Ini mesti duit dan dendam punya pasal. Plaintif dalam tuntutan itu ialah isteri Bala, AS Selvi dan tiga anaknya. Apapun kita tunggu dan lihat kesudahannya saman ini. Kalau isteri si Bala dan menang dalam kes ini, bila dapat duit tu, masukkan kedalam lubang kubor PI Bala, mungkin dia tak duit nak belanja, nak minum todi di 'neraka' jahanam tu. "Rest in peace Mr Bala". ~ IBM
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...