Wednesday, June 18, 2014

RUPANYA YAMMY SAMAT DAH PINDAH RUMAH. PATUT LE SURAT TUNJUK SEBAB TAK SAMPAI-SAMPAI. ALASAN!!

RABU, 18 JUNE 2014
PERKARA kecik seperti ini UMNO tak boleh selesaikan. Jadi bahan ketawa orang je. Cakap UMNO dah berubah, tapi, habuk pun tak ada. Masih di takuk lama. IBM sebagai ahli UMNO yang setia merasa malu. Apa pucok pemimpinan di atas dah buat. Tido ke? Kalau dah agak tak larat dan bagi komitmen pada parti, berundur dan bersara je lah. Jangan buang masa dan buat UMNO malu. Ada faham? Jangan marah, ini hanya teguran demi untuk kebaikan UMNO jugak. Alasan yang dibawah ini tidak relevan langsung : 

SEHARI sebelum tarikh maklumbalas surat tunjuk sebab kepada Yammy Samat tamat, Umno memutuskan untuk melanjutkan tempoh itu sehingga akhir bulan ini. Keputusan itu dibuat selepas ibu pejabat parti itu mengirim surat kedua ke alamat baharu yang didiami ibu kepada calon DAP, Dyana Sofya Mohd Daud itu. Setiausaha Badan Perhubungan Umno Perak, Datuk Shaarani Mohamad ketika dihubungi mStar Online, memaklumkan surat terbaharu itu dipos pada Isnin. Surat baharu dipos semalam (Isnin) dan oleh itu tempoh untuk beliau (Yammy) menjawabnya dikira 14 hari bermula 16 Jun, katanya.

Surat Tunjuk Sebab Yang Menjadi Topik Hangat Baru-Baru Ini
Shaarani berkata, ibu pejabat memperoleh alamat terbaharu Yammy dan mengepos surat berkenaan pada Isnin. Sementara itu, Yammy berharap kali ini surat itu selamat sampai ke alamat yang betul iaitu di Kampung Tersusun Tawas Tambahan di Ipoh, Perak. Saya masih belum terima surat tu sehingga ke petang ini (Selasa). Bagaimanapun saya sedia menjawab surat tunjuk sebab itu jika tempoh untuk menjawabnya dilanjutkan. Itu adil buat saya berbanding kalau hari ini saya dapat surat dan hari ini juga saya kena jawab," katanya.

Kata Yammy lagi, lebih mudah jika surat itu dihantar ke Umno Bahagian Ipoh Barat kerana abangnya, Idris Samat adalah Ketua Cawangan (Kampung Tawas Tambahan). Tentu sekali abang saya sendiri boleh tolong serahkan surat itu kepada saya, katanya. Sebelum ini, isu surat tunjuk sebab terhadap Yammy timbul apabila beliau tidak menerima dokumen itu selepas didakwa membantu kempen calon parti pembangkang.

Bagaimanapun, pemeriksaan mStar Online mendapati Yammy tidak menerimanya kerana Umno  menghantar surat itu ke alamat rumah yang tidak didiaminya sejak 10 tahun lalu. Alamat rumah berkenaan diperoleh menerusi data dalam rekod keahlian parti itu. Macam le main YoYo le pulak Umno ni. Memalukan. Perkara kecik macam tu pun ambik masa begitu lama untuk di selesaikan. Bila ahli-ahli bertanya, relevan lagi kah Umno? Maka, pasti melenting orang-orang di atas sana. Masa untuk berubah wahai UMNO! Wasallam ~ IBM

2 comments:

  1. lhaarr..bukan korang tak tahu yang UMNO ni adalah PARTI TIDUR!. Lepas galak berkokok dalam PAU baru-baru ni, ekor setiap mereka dahpun berpalit TAHI! so, buat apa lagi kalau tak tidur?? tunggu PRU14 pulak nak berkokok mesra! WAKTU DAN SAAT ITU korang tahulah apa nasib korang umnoooo...MELAYU DAH MAMPUS MEREMPAT DIBUMI SENDIRI! pas dan umno merangkak rangkak bawah kangkang DAP celaka sial tu mohon simpati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ibm-Aku Melayu Rasis,

      Salam. Bukan semua pemimpin2 mcm tu. Melayu belum mampus dan merempat dibumi sendiri. Masih ada ruang dan masa. Melayu Umno & PAS mesti bersatu. Dan..PAS mesti tinggalkan DAPigs....akhirnya DAPigs yg akan merangkak-rangkat di bawah kangkang kita (UMNO-PAS)....mohon simpati dan nyawa..

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...