Saturday, June 28, 2014

KEPALA LEMBU HADIAH BUAT RAYER KERANA KECELUPURAN MULUTNYA. NAH AMBIK KO!!

SABTU, 28 JUNE 2014
DIKHABARKAN Rayer si keling yang celupar tu kecut perut bila menerima hadiah Kepala lembu yang berlumuran darah dan disiat kulitnya ditemui di hadapan rumah Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Seri Delima, RSN Rayer di Green Lane di sini pagi tadi. Menurut sumber, perkara itu disedari Rayer ketika dia keluar rumah untuk ke kuil kira-kira pukul 7 pagi. Dik kerana panik, maka si celaka Rayer tu tak ada pilihan terus melaporkan kepada portal penfitah tersohor negara, The Malaysian Insider. Kata Rayer, beliau menyerahkan kepada polis untuk siasatan lanjut dan enggan mengulas sama ada kejadian tersebut berkait dengan tindakannya melabelkan UMNO celaka sebelum ini.
 
Oleh kerana nak selamatkan diri dari serangan ahli-ahli UMNO, beliau kononnya tidak mahu kata ia ada kaitan dengan itu... tetapi ini kejadian pertama beliau hadapi sejak kejadian itu. Sekarang lu tahu siapa lu. Katanya lagi, beliau akan membuat laporan polis sekejap lagi dan biarkan mereka menyiasatnya. Dalam pada itu, Ketua Polis Daerah Timur Laut, Sisten Komisioner Mior Farid Alathrash mengesahkan menerima laporan mengenai kejadian tersebut dan sepasukan anggota dihantar ke rumah Rayer kira-kira pukul 7.30 pagi ini untuk menjalankan siasatan.

Itulah, lain kali jangan cari pasal. Makan boleh sebarang makan, tapi, cakap jangan sebarangan. Kesabaran orang-orang Melayu ada hadnya. Itu nasib baik kepala lembu. Bagaimana kalau di hantar 'parang terbang' ke rumah Rayer? Tak kecut babi si Rayer tu. Kepada Rayer, elok cepat-cepat cari jalan penyelesian. Jangan sampai nasi dah jadi bubur. Fikir-fikirkan dan renung-renungkan. Bangsa Melayu tak pernah cari pasal dengan bangsa lain, tapi jangan kami (Melayu) di hina dan di perbodohkan, buruk padahnya. Harap maklum. Wasallam ~ IBM
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...