Thursday, June 19, 2014

TERKINI! RAYER TIDAK DIDAKWA. NAIK TOCANG LE SI KELING SEKO NI. MAKA PERKATAAN 'UMNO CELAKA' AKAN TERUS BERGEMA..ADIL KE NI?

KHAMIS, 19 JUNE 2014
TAK TAHU mana sikapnya dan kenapa Ketua Peguam Negara mengarahkan supaya si Rayer tidak didakwa. Aduhai...naik tocang le dia ni. IBM pun malas nak komen banyak-banyak nanti kena saman pulak. Korang bacalah sedikit maklumat di bawah ni :

GEORGE TOWN : Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Seri Delima R.S.N. Rayer pada Khamis tidak didakwa atas kesalahan menghasut. Kami telah dimaklumkan oleh Timbalan Pendakwa Raya berkata mereka telah menerima arahan daripada pejabat Peguam Negara supaya tidak mendakwa beliau. Kami tidak tahu apa yang dimaksudkan ini. Kami telah melaksanakan tugas kami. Rayer juga telah hadir di Mahkamah pada hari ini, kata peguam bela yang mewakili Gobind Singh Deo. 

BOLEH TAK KITA GELAR SI RAYER TU 'KELING CELAKA'?

Terdahulu Rayer, hadir ke Mahkamah Sesyen bersama penyokongnya. Sementara pihak polis diletakkan dalam keadaan bersedia di luar bangunan mahkamah. Pada Rabu, ADUN DAP itu ditahan selepas menyerah diri di ibu pejabat polis daerah George Town selepas dia mengeluarkan kata kesat memanggil 'Umno Celaka' pada sidang Dewan Undangan Negeri 20 Mei lalu. Beliau kemudiannya dibebaskan dengan jaminan polis. Lawak betui le kes ni. Kalau difikirkan lama-lama memang jadi benggong kita dibuatnya. Maka, terimalah hakikat bahawa bangsa melayu kian terhimpit, dihina dan tidak mustahil satu hari nanti, kita orang-orang Melayu akan merempat di negara sendiri. Fikir-fikirkan. Wasallam ~ IBM

2 comments:

  1. melayu...itulah yang ramai dikalangan bangsa kita. Bukan bangsa yang salah, tapi manusia yang menyandang status bangsa tersebut yang haprak! Tak lama lagi dah, kita bakal melihat bangsa melayu kita merempat segalanya dibumi sendiri. Kalau aku bercakap atau menulis sesuatu dikatakan aku tak tahu undang2. Yang marahkan tulisan aku jugak MELAYU. So, apa lagi yang kita ada??? korang tengoklah sendiri. Melayu samseng hanya dengan melayu. Bila berdepan dgn cina atau india, rendahnya diri umpama si pengangkat taik!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ibm~Aku Melayu Rasis,

      Salam. Kan bagus kalau Melayu Umno/Melayu Pas bersatu. Melayu akan kuat dan bangsa lain akan gerun...mengimbas kembali sejarah, puak2 keling ni le si pengangkut taik....kini mereka dah tak sedar diri dan naik tocang....sebab apa? sebab..melayu berpecah...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...