Monday, June 9, 2014

POLIS MENYANGKAL DAKWAAN HUNTLEY TERLIBAT DENGAN PERGADUHAN....

ISNIN, 09 JUNE 2014


MISTERI kehilangan Gareth David Huntley baru-baru ini telah terjawab. Tapi, masih lagi ada cerita-cerita yang tidak sedap telinga didengar. Terkini, ada yang mendakwa kehilangan Huntley melibatkan pergaduhan. Tapi, denga siapa? Ini yang cuba diperbesarkan oleh satu lama web berita British. Ini, bagi IBM hanyalah satu propaganda untuk melaga-lagakan kerajaaan British dengan Malaysia. Kalau iapun tunggu le dahulu laporan daripada pihak perubatan dan juga pihak yang berkuasa, lepas itu barulah buat kenyataan. PM kita pun telah menghantar ucapan 'Takziah' kepada keluarga Huntley. Jangan le cari pasal. Baca dulu kenyataan di bawah ini :

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Pahang Datuk Mohd Zakaria Ahmad menafikan laporan polis sedang menyiasat dakwaan bahawa warga Britain Gareth David Huntley terlibat dalam pergaduhan sebelum dia hilang. Beliau berkata, dakwaan pergaduhan yang dilaporkan oleh laman web berita British The Telegraph itu adalah tidak benar dan spekulasi semata-mata. Saya berada di Pulau Tioman pada hari Sabtu dan saya sendiri menemuramah beberapa saksi. Apa yang mereka beritahu saya bercanggah dengan apa yang ditulis wartawan asing. Laporan itu tidak tepat, kata beliau ketika dihubungi, Ahad. The Telegraph melaporkan bahawa Huntley mungkin telah dibunuh berikutan dakwaan dia telah terlibat dalam satu pergaduhan tidak lama sebelum kehilangannya. 

Artikel ini juga memasukkan dakwaan oleh seorang pemandu pelancong tempatan yang tidak dinamakan bahawa polis telah memberitahu pemilik chalet pantai tertentu bahawa leher Huntley telah dikelar. Ia juga memetik Ketua Kampung Juara Ab Razib Ali Awang sebagai berkata bahawa kebanyakan penduduk tempatan percaya sesuatu yang tidak baik berlaku ke atas Huntley. Mohd Zakaria berkata bedah siasat ke atas mayat Huntley menunjukkan tiada sebarang kecederaan. 

Beliau bagaimanapun berkata polis juga tidak menolak kemungkinan unsur jenayah tetapi ia masih berada di peringkat awal penyiasatan. Mengenai status siasatan terhadap punca kematian Huntley, Mohd Zakaria berkata siasatan masih berjalan dan polis kini sedang meneliti laporan Jabatan Kimia. Harap laporan yang keluar nanti bebas dari unsur jenayah. Kalau tidak pembangkang akan buat modal untuk menghentam kerajaan. Itu sudah pasti. Wasallam ~ IBM
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...