Thursday, February 6, 2014

3 RAKYAT MALAYSIA DITAHAN MENGUNAKAN KAD KREDIT PALSU. MEMALUKAN!!

KHAMIS, 06 FEBRUARI 2014

KES JENAYAH
Gamaknya terlalu kerap melakukan jenayah, seolah-olah dah menjadi darah daging mereka,  mencuba pula di negara orang, iaitu di Thailand. Akhirnya, tiga  lelaki rakyat Malaysia ditahan oleh pihak berkuasa Thailand semalam, atas dakwaan terlibat dalam jenayah penipuan kad kredit ketika membeli-belah di sebuah pasar raya di wilayah tengah negara ini. Komander Polis Wilayah Pathum Thani, Mejar Jeneral Smith Mukdasanit berkata, ketiga-tiga suspek yang dikenali sebagai Tee Hock Peng, 50, Tan Cheng Hock, 57, dan Lee Jian Tyng, 24, disyaki menganggotai sindiket penipuan kad kredit. Menurut Smith, tangkapan itu dibuat selepas pihak polis menerima maklumat tentang sekumpulan pelancong asing yang membeli barangan elektrik di pasar raya Zeer Rangsit, menggunakan beberapa keping kad kredit palsu.

Jelasnya, seorang penjual di pasar raya itu mendapati, kumpulan terbabit mempunyai banyak kad kredit sebagai ganti sekiranya transaksi pembayaran ditolak. Kesemua suspek membeli barangan elektrik itu pada 3 Februari lalu dan ditahan semalam. Pihak bank yang dihubungi juga mengesahkan kad-kad yang digunakan kumpulan itu merupakan kad palsu, katanya. Sebanyak tujuh keping kad kredit, dua helai rekod kad kredit dan sebuah kamera turut dirampas. Dalam pada itu, Smith berkata, ketiga-tiga lelaki berkenaan mengaku mereka akan memusnahkan kad kredit selepas digunakan.

Jelasnya, suspek turut mengaku, seorang ahli perniagaan di Malaysia mengupah mereka untuk memberi barangan elektrik di negara ini untuk dijual semula di negara jiran terbabit dan menerima komisen sebanyak 10 peratus bagi semua produk yang dibeli. Kesemua suspek didakwa kerana memiliki, menggunakan dan membawa kad kredit palsu ke negara ini, katanya. Itulah, perpatah ada mengatakan, "sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah juga". Begitulah nasib tiga eko Cinabeng ni. Memalukan dan membusukkan nama negara je. Agaknya Cina DAPigs kot? Hehehehehe. Wasalam.

"TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA"
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...