Wednesday, February 19, 2014

TONY PUA@TONY PUAKA MEMANG KURANG AJAR...LU MAHU APA?.

RABU, 19 FEBRUARI 2014
SESIAPA pun yang membaca tulisan Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara ini, Tony Pua@Puaka di dalam facebook baru-baru ini akan marah. Nampaknya Cina DAP ini sekali lagi mencabar kesabaran orang-orang Islam di negara ini. Tulisannya memang menyentuh sensetviti orang-orang melayu/Islam. IBM menyokong apabila Majlis Fatwa Kebangsaan membidas tindakan Pengerusi DAP Selangor itu, Tony Pua yang mempertikaikan keputusan majlis itu melarang umat Islam menyambut Hari Kekasih. Ini yang membuat Pengerusinya, Prof. Emeritus Tan Sri Dr. Abdul Shukor Husin naik berang dan turut menggesa Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara itu supaya tidak menyerlahkan kejahilannya dalam isu berkaitan agama Islam.

Mengikut Kata Tan Sri Dr Abdul Shukor (gambar kanan), fatwa berkaitan Hari Kekasih adalah berdasarkan sudut Islam yang hanya terpakai kepada umat Islam sahaja justeru, tindakan Tony itu dilihat seolah-olah cuba memperlekeh fatwa berkenaan. Tindakan ini tidak kena dan dia (Tony) tidak memikirkan sensitiviti umat Islam. Ini adalah negara majmuk dan dia tidak boleh berbuat demikian kerana tidak tahu kesan terhadapnya kelak. Kalau tidak melibatkan dirinya, janganlah bising sebab semua ini adalah dari sudut agama Islam, katanya ketika dihubungi semalam.

Tony menyalah gunakan laman sosial Facebook miliknya yang mana baru-baru ini memuat naik satu kenyataan ketika berada di London bersama isterinya. Kenyataan itu didakwa menyentuh larangan pihak berkuasa agama Islam di negara ini yang mengisytiharkan sambutan Hari Kekasih sebagai haram. Mengulas lanjut, Abdul Shukor menegaskan, sebagai pemimpin bertaraf wakil rakyat, Tony sepatutnya mempunyai kesedaran sivik, saling menghormati dan bertanggungjawab terhadap segala kenyataannya.

Bagi IBM, Cina DAP ni mana ada kesedaran sivik didalam diri dan jiwanya. IBM setuju sangat dengan pandangan Tan Sri Dr Abdul Shukor bahawa semua rakyat terutama yang berada di bandar mengetahui berhubung sensitiviti ini. Beliau percaya umat Islam tidak akan sampai ke tahap itu untuk membuat provokasi agama, tegasnya. Tapi, adakah Cina DAP ni, Tony Pua ini akan berhenti dari membuat provokasi terhadap agama lain seperti agama Islam ini? Tony Pua harus bertaubat. Jangan terlalu kurang ajar dan biadap.

Ehmmmmm.....faham-faham je apa yang IBM cuba maksudkan. Kalau Tonya Pua beranggapan dia tu berpuaka, dan suka memperlekehkan agama orang lain, teruskan. Teruskan provokasi tersebut. Akibatnya nanti, tanggung sendiri. Wasallam.

"TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA"

3 comments:

  1. tony bengong ni lupa dia tu bukan sahaja wakil rakyat kpd bukan islam, malah kepada org Islam bodoh yg mengundi dia. bila dh jadi wakil rakyat, jangan la sentuh sensitiviti org Islam bodoh yg mengundi dia. kalau macam ni, tony ni sama bengong dgn org Islam bodoh yg mengundi dia. sama2 tongong...

    ReplyDelete
  2. ibm ~ usin

    Salam. Memang itulah tabiat cina DAP ni. Diaorang mana ingat semua tu. Semasa nak mengundi merayu bagi nk mampus, bila dah menang, biginilah jadinya. Itu pun masih lagi org2 melayu.Islam tak sedar diri, masih nak ampu cina DAP ni. Tak faham den...memang tongong....

    ReplyDelete
  3. Kalau dulu pepatah melayu ada menyebut.. Berani kerana benar. Tapi sekarang puak- puak puaka seperti tony pua ni menggunakan pepatah baru.. Berani kerana dibenarkan .....disokong oleh org islam sendiri dalam pakatan rakyat.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...