Tuesday, February 25, 2014

GARA-GARA ANWAR SELANGOR TERUS DITIMPA BALA!!!

SELASA, 25 FEBRUARI 2014
Apa nak jadi di Selangor sekarang ini. Ada Menteri Besar bagi jawapan macam tak berakal. Ada ka patut nak tunggu hujang turun baru boleh selesai air di Selangor. Nak tunggu rakyat mati kering kontang baru nak bertindak? Inilah hasil kebodoh sombongan apabila segelintir rakyat terus memilih sebuah kerajaan yang tidak berwibawa. Bukan mahu menyelesaikan masalah sejak awal-awal lagi, sebaliknya sentiasa mencari kesalahan orang lain untuk melepaskan tengkok masing-masing Air adalah asas kehidupan rakyat. Tanpa air manusia pun tak boleh jadi. "Dah nak terberak, baru nak korek lubang" ke Khalid?

Untuk pengetahuan semua, sekarang ni di Selangor musim kemarau sedang berleluasa, ditambah pula dengan jerebu dan kebakaran di sana sini. Hampir semua semua kolam takungan air dan empangan berada di bawah paras dan makin kurang airnya dari hari ke hari. Tak terkecuali juga lombong-lombong tinggalan lanun-lanun pasir dan serta kolam tadahan najis pun turut kering dan mengeluarkan bau hapak. Sekarang ni dah berapa ramai rakyat Selangor kecewa merana tak mandi dan terpaksa tunggu hingga larut malam semata-mata mengangkut baldi naik flat mereka setiap hari?

Inilah hasil kebijakan Khalid dan juak-juak PKR sefuckatan mentadbir Selangor

Penduduk di Dengkil misalnya terpaksa hadapi masalah gangguan bekalan air selama lebih dari 11 hari..! Itu belum lagi penduduk di Balakong, Cheras, Serdang, Seri Kembangan yang turut menderita. Tapi mana MP dan ADUN mereka pergi? Asyik nak menyalahkan UMNO dan BN jer. Kalau tak pandai buat kerja lebih baik berhenti dan bela babi dari bela rakyat! 
Kalau berlarutan macam ni mana boleh tahan bebbb..? Nak mandi junub pun payah, nak wuduk pun susah. Habis tu Khalid Berahim nak suruh kami tunggu musim hujan baru boleh dapat air dan mandi ka? 

Bila cakap Selangor takdak air, Khalid Berahim cepat je tuding jari kat SYABAS. Asyik-asyik salahkan SYABAS. Tak de alasan lain ke Khalid Berahim weiii...! Dok tuding jari kat orang, lagi 3 jari hang tu patah balik kat diri hang sendiri laaaa...Air adalah tanggungjawab kerajaan negeri dan PBT ada faham? SYABAS cuma membekalkan air bersih. Kalau tak dak air Kerajaan Negeri kena buat sesuatu la! 

Khalid marah dan tuduh SYABAS gagal selesaikan masalah air tidak membawa hasil akibat ketirisan. Setau kami ketirisan ini berlaku akibat paip bocor, curi air dan sebagainya. Cuba check betapa banyak kilang-kilang dan kawasan pembinaan sekitar Balakong, Petaling Jaya, Damansara dll yang curi air melalui paip bawah tanah! Semuanya tokey-tokey belaan DAP punya kerja.

Bila SYABAS minta Khalid luluskan permohonan CAPEX (modal) untuk tukar paip baru, tukar peralatan baru yang lebih baik dan kelengkapan pengurusan air yang lebih sempurna, Khalid Berahim REJECT mentah-mentah..!

Habis tu? Khalid nak suruh SYABAS selesaikan masalah ketirisan macamana? Nak suruh gantikan paip karat dengan BULUH? Mana paip yang bocor ditampal dengan chewing gum atau kasi kontrak welding sama kedai Ah Poo? Agak-agak la Khalid weiii...! Buang la perangai menyalahkan orang lain... rasional la sikit.

Kita nak tanya, mana perginya idea-idea Khalid sebelum ni? Mana teknologi membran dari Kanada? Mana projek nak proses air lombong? Mana perginya "tong-tong air" nak tadah air hujan? Khalid dah start proses air laut ke? Kami yakin, Khalid tak buat apa-apa pun. Mana Exco-exco handalan yang dahulunya membela Khalid? Semuanya mula nak sabotaj khalid demi Anwar.

Penggunaan air lombong untuk kegunaan rakyat pernah dicadangkan Khalid Ibrahim dan kerajaan PKR bagi menutup isu kecurian pasir yang berleluasa di Selangor  

Memang sah jawapan Khalid nak tunggu musim hujan untuk dapat air adalah jawapan "bodoh" dan "back fire" kepada kepimpinan Pakatan Haram di Selangor. Atau mungkinkah ini strategi Khalid untuk mensabotaj Anwar Berahim.

Khalid tahu dia akan "digulingkan" Anwar dari jawatan MB Selangor, maka kini dia mula sedikit demi sedikit meninggalkan "tahi-tahi yang bertaburan" pada Anwar Berahim dan Azmin. 

Masihkah kita mahu tunggu pengumuman Khalid yang air Selangor mencukupi setelah segala air kumbahan, air lombong dan air longkang berjaya dibersihkan melalui teknologi membran dan reverse osmosis?   

Sejak Anwar nak bertanding di Kajang dan nak jadi MB Selangor, negeri ini semakin banyak bala...

Kepada rakyat-pengundi di Kajang dan rakyat Selangor amnya, renung-renung dan fikir-fikirkan. Jom tolak Anwar, katakan tidak pada Anwar Berahim pada PRK DUN Kajang nanti. Wasallam.


"TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA"

2 comments:

  1. memberi air percuma memang mudah,tapi membekal/menyediakan air percuma tidak semudah memberi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ibm ~ PESARA AWAL

      Memang betul tu. Ianya seperti janji. Mudah dilafazkan, tapi susah nak ditunaikan. Sekali
      mungkin tertunai, tapi bukan masa jangka panjang...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...