Monday, August 25, 2014

HARAM JADAH PUNYA BETINA CINA NI MENGHINA SULTAN SELANGOR DALAM FACEBOOK

ISNIN, 25 OGOS 2014

SUMBER : 
Timbalan Presiden Pertubuhan Jalur Tiga (JATI) Datuk Aidit Ghazali menggesa pihak berkuasa lebih tegas mengambil tindakan terhadap anasir yang menggunakan media sosial untuk memaki hamun institusi raja di negara ini. Kenyataan itu dibuat ekoran seorang yang dikenali Hu Long membidas Sultan Selangor kerana didakwa memanjangkan kemelut krisis Menteri Besar Selangor. Kenyataan Facebook individu itu tersebar luas sejak beberapa hari lalu, namun petang tadi akaun Facebook itu tidak wujud lagi. Aidit tidak menolak kemungkinan mesej menghina Sultan Selangor itu didalangi oleh ahli parti politik tertentu yang terlampau liar bertindak untuk memastikan presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail ditabalkan sebagai Menteri Besar Selangor. "Perkara ini tidak mengejutkan, apabila lebih-lebih lagi kita ada parti-parti politik songsang yang sengaja hendak menyemarakkan keadaan," kata beliau kepada Antarapos. 

Beliau percaya mesej-mesej yang memfitnah institusi raja didalangi oleh pihak yang ghairah menjadikan Malaysia sebuah republik dan bukan lagi mendaulatkan sistem raja berperlembagaan.  "Sebab mereka ada agenda untuk jadikan negara kita sebuah republik. Apabila sudah jadi republik maka akan memerlukan perubahan pada perlembagaan persekutuan yang akan mengizinkan perkara yang setakat ini tidak diizinkan perlembagaan persekutuan atas kepentingan agama, bangsa dan negara," katanya. Mesej Facebook Hu Long berbahasa Inggeris melontar tuduhan-tuduhan tidak berasas dalam keghairahan untuk menyokong Wan Azizah. Tambah Aidit lagi, pihak seperti Hu Long  tidak mendedahkan identiti sebenar mereka bagi mengelakkan dikesan pihak berkuasa. "Puak-puak ni selalu guna IP Address atau server luar negara jadi mereka lakukan ini supaya tidak dapat dikesan pemilik Facebook itu.

"Namun demikian kebiadapan yang ditunjuk oleh pemilik akauan ini sama ada ia adalah sahih atau tidak merupakan satu trend yang sangat membimbangkan kerana ia sudah menjadi salah guna media sosial," ujar beliau. Malah beliau berharap pihak berkaitan memantau perkara ini dengan lebih serius, bukan sahaja menggunakan undang-undang tetapi mendidik mereka melalui pendidikan di sekolah.  "Penyalahgunaan media sosial ini perlu kita kawal dan urus, bukan sekadar guna undang-undang tapi dengan mendidik masyarakat yang bertamadun yang ada undang-undang, perlembagaan dan institusi raja," katanya.

P/S ~ IBM percaya akaun Facebook perempuan Cina haram jadah tu sengaja di ujudkan untuk buat provokasi terhadap Sultan Selangor yang kononya sengaja melengah-lengahkan isu MB Selangor yang kini hangat di perkatakan. Sudah tentu ada pihak yang menaja supaya perempuan Cina sial itu bertujuan memberi tekanan kepada pihak Istana. IBM harap pihak yang berkenaan dapat menjejaki perempuan Cina tersebut, walaupun dikatakan akaun facebook nya telah di tutup. Itu adalah cara pembangkang, maki-hamun, hina, lepas tu cabut dan tutup akaun. IBM yakin, lambat laun perempuan tersebut akan dapat dijejaki. Hukum dan halau saja dari bumi Selangor ini. Sial punya Cina. Puiii!. Wasallam ~ IBM
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...