Sunday, August 10, 2014

PENYOKONG PAKATAN SIFATKAN ANWAR IBRAHIM SEPERTI KETUM

AHAD, 10 OGOS 2014

SUMBER : Sungai Rapat Online
Perebutan jawatan Menteri Besar Selangor antara Wan Azizah dan Khalid Ibrahim merendahkan maruah dan intergriti Anwar dimata rakyat Selangor khususnya penyokong pakatan yang sanggup bermati-matian untuk menaikkan pakatan diSelangor. Krisis ini boleh disifatkan sebagai pertembungan dua kasta didalam pakatan khususnya PKR iaitu antara kalangan pemimpin parti PKR yang kini telah kaya raya menentang rakyat marhain yang sanggup berguling-guling dijalanraya demi mengharapkan kesempurnaan dan ketelusan didalam pentadbiran. Penyokong pakatan kini lebih bersimpati dengan Khalid Ibrahim berbanding Anwar yang disamakan dengan "Ketum". Penyokong pakatan yang masih menyokong Anwar hanyalah terdiri daripada mereka yang pernah diupah oleh PKR.

Unsur simpati rakyat Selangor kepada Khalid mengundang persepsi cukup buruk kepada Anwar dan PKR itu sendiri. Keadaan Khalid yg dilihat bersendirian menahan tuduhan dan fitnah " golongan brahma " bakal mengundang penentangan Rakyat marhain atas nama "simpati kepada MB" serta penolakan dasar nepotisma yg diamalkan Anwar Ibrahim.. Bezanya dalam filem hindi, hero yang hina bakal mendapat kemenangan diakhir cerita. Manakala Khalid dilihat cukup sukar untuk menang pada keadaan terkini..

Harapan Khalid pada akhir episod :
Jika dia terpaksa mati. Biarlah Azizah juga mati atau Anwar berdepan kesusahan. Rakyat dibelakang sedang memerhati, dan layakkah Wan Azizah menjadi MB dinegeri paling kaya ini? Sementara itu DAP menyokong penuh cadangan Parti Keadilan Rakyat (PKR) untuk menggantikan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dengan bini Anwar Ibrahim Wan Azizah Wan Ismail sebagai Menteri Besar Selangor. DAP tidak ada pilihan walaupun Anwar Ibrahim dan PKR adalah buruk dimata mereka namun demi untuk memecah belahkan orang Melayu Anwar dan PKR wajar dijaga rapi jika tidak mereka tidak akan merasa untuk memerintah negara Malaysia. Kesimpulannya, Pakatan Rakyat akan terus 'berputih mata' kempunan untuk memerintah negara. Wasallam ~ IBM
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...