Friday, August 8, 2014

'PESTA BOGEL'. APA PUNYA GURU NI?. TAK TAHU MALU LANGSUNG. PADAN MUKA DITAHAN POLIS!

JUMAAT, 08 OGOS 2014

ISU PESTA SUKAN BOGEL..
TAK tahu nak cakap apa lagi. Itulah padahnya bila Cina DAPig ni memerintah. Bermacam-macam perkara yang tak senonoh dan sekali gus seolah-olah menghina negara kita dan agama Islam. Tapi, dinafikan oleh pemimpin nombor satunya iaitu Ketua Menteri, Lim Guan Eng. Bila diajukan soalan tentang insiden 'pesta bogel' tu, jawapanya simple je. Tak tahu. Apa punya Ketua Menteri lah dia ni. Apapun diberitakan seorang peserta wanita yang dipercayai terlibat dalam pesta sukan bogel ditahan polis bagi membantu siasatan. Ketua Polis Daerah Barat Daya Supritendan Lai Fah Hin berkata, wanita yang dikenali sebagai 'Ellen' berusia 34 tahun itu adalah seorang guru muzik berasal dari Pulau Pinang. Dia ditahan pada jam 9.55 malam tadi di Bayan Baru. Tambahnya, selain Ellen, polis kini menjejaki penganjur yang dikenali sebagai Chew Tok Hwa, 57, berasal dari Sungai Petani, Kedah, dan Albert Yam dari Singapura selepas identiti dan gambar didedahkan polis hari ini. Chew juga seorang bekas guru yang mengajar Bahasa Inggeris di sebuah sekolah swasta di Pulau Pinang dan masih berada dalam negara dan dia diminta tampil membantu siasatan.

Polis turut mendedahkan identiti peserta yang dikenali sebagai Kok Hong dari Singapura, Carmen Chan (Malaysia), Terry (Singapura), Thomas Kong (Malaysia), Janice (Malaysia), Newman (Myanmar), teman wanita Newman (Myanmar), Justin Ang (Malaysia), Lionel Lau (Singapura), James Kumar (India), Ellen (Malaysia), Michale (Malaysia) dan Marvin Cuevas (Filipina). Tambahnya, kesemua mereka menggunakan nama samaran dan menyukarkan pihak polis menjejaki mereka. Justeru, orang ramai yang mengenali dan terjumpa dengan mana-mana peserta bogel terbabit diminta menghubungi pihak polis berdekatan. Sehingga kini, polis telah merekod 16 percakapan beberapa saksi dan pihak yang berkaitan dengan kes itu termasuk dua peronda bertugas di pantai berkenaan.

Setakat ini sebanyak sebelas laporan polis telah diterima berhubung kes berkenaan. Bagi kesalahan menganjur pesta berkenaan, penganjur disiasat dibawah Seksyen 294 (a) Kanun Keseksaan dan Seksyen 509 Kanun Keseksaan. Pada Rabu, polis mengenal pasti tujuh rakyat tempatan sebagai antara 15 individu yang terbabit dalam pesta sukan bogel yang diadakan di Teluk Kampi, Teluk Bahang. Pesta itu mula diperkatakan apabila video berdurasi lima minit 52 saat bertajuk 'Pesta Bogel Di Teluk Bahang, Penang' tersebar secara meluas di laman sosial, yang memaparkan sembilan lelaki dan enam wanita melukis badan dalam keadaan bogel, menari serta mengadakan acara sukan di pantai Teluk Kampi.

Tahniah kepada PDRM yang bertindak pantas sehingga bekas seorang guru dapat dikesan dan di tahan Polis untuk membantu siasatan. IBM percaya, lambat laun semuanya akan tertangkap wealaupun ada beberapa orang diantara peserta tersebut bukan warga negara Malaysia. Kesimpulanya, bayangkan sekirannya bangsa Cina memerintah negara kita ini. Apa akan jadi? Sudah tentu maksiat menjadi-jadi tanpa disekat, maka negara Malaysia akan terkenal sebagai 'syurga dunia'. Fikir-fikirkan. Jangan terlalu di beri muka pada bangsa Cina ini. IBM bukannya 'rasis', tapi amat-amat kecewa negara kita seperti negara yang tidak bertemadun gara-gara sebuah parti Cina yang berpanggil DAP memerintah salah sebuah negeri dalam Malaysia ini. Salah siapa? Carilah jawapannya sendiri. Wasallam ~ IBM
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...