Friday, August 29, 2014

STRATEGI TERBARU RAFIZI PONDAN : HASUT CALON PKR UNTUK TARIK DIRI DARI CALON MB SEMATA-MATA UNTUK MENANGKAN NENEK KIPAS. STRATEGI LAPUKK!

JUMAAT, 29 OGOS 2014

SUMBER :
STRATEGI RAFIZI PONDAN AKAN MELINGKUPKAN "PARTI KELENTUNG RAKYAT" (PKR)


Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Rafizi Ramli menggesa Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) dari parti itu supaya menolak pencalonan sebagai Menteri Besar Selangor. Menurutnya, tindakan tersebut membuktikan lambang kesetiaan mereka (Adun) kepada parti dan perpaduan dalam menentang parti lawan. "Setiap Adun PKR di Selangor harus menarik diri daripada sebarang pencalonan oleh mana-mana pihak sebagai menghormati keputusan sebulat suara parti itu yang turut dipersetuju Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat," katanya dalam satu kenyataan media pada Jumaat. Terdahulu, PKR menegaskan tetap akan menghantar nama Presidennya, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai calon tunggal untuk jawatan tersebut kepada Istana Selangor. Jelas Rafizi, setiap Adun (PKR) harus menyokong keputusan parti untuk menamakan presiden parti sebagai calon tunggal untuk jawatan Menteri Besar Selangor yang baharu.

"PKR dan Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat sebulat suara memilih Wan Azizah sebagai calon tunggal Pakatan Rakyat sebagai Menteri Besar Selangor. Keputusan ini perlulah dihormati," katanya. Pada masa sama, beliau turut memuji tindakan Ketua Angkatan Muda Keadilan dan Timbalan Speaker Dewan Undangan Negeri Selangor, Nik Nazmi Nik Ahmad yang menolak cadangan PAS agar beliau dinamakan sebagai pengganti Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim. "Saya ucapkan tahniah kepada Nik Nazmi kerana menyatakan sokongan sepenuhnya terhadap Wan Azizah," katanya. Pada Khamis, Ketua Pemuda PAS Pusat, Suhaizan Kayat berpendapat Nik Nazmi adalah calon yang sesuai bagi jawatan tersebut kerana beliau merupakan seorang calon yang muda dan mampu memimpin dengan baik. Bagaimanapun, Nik Nazmi menolak cadangan tersebut dan tetap menyokong pencalonan Wan Azizah untuk dilantik ke jawatan tersebut.

P/S ~ Itu je le yang termampu dibuat oleh pengarah stratregi PKR, si Rafizi pondah. Hasut-menghasut tu dah kerja harian beliau. Demi nk jaga hati bossnya, si Nuar Brahim tu, beliau sanggup beri racun pada calon2 PKR yang lain supaya menolak dan tarik diri calon MB. Beri laluan pada Wan Azizah@Nenek Kipas. Dia tahu tak yang Sultan tak suka dan akan tolak nenek kipas tu dari jadi MB Selangor?...tak tahu malu ke pemimpin-pemimpin PKR ni? IBM rasa strategi si Rafizi pondan tu akan melingkupkan lagi PKR dan PR akan hancuss. Kalau PKR tolak pun, calon PAS kan ada. Maka, calon PAS lah pemenangnya. Kesian si Rafizi ni, strategi demi strategi dibuat, tapi, tak menjadi, hampehhh!. Wasallam ~ IBM
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...