Tuesday, August 5, 2014

KHALID GAGAP DAPAT SURAT 'TUNJUK SEBAB'

SELASA, 05 OGOS 2014

KEMELUT JAWATAN MB SELANGOR :
Akibat enggan tunduk terhadap desakan supaya meletak jawatan sebagai Menteri Besar Selangor, Parti Keadilan Rakyat (PKR) memutuskan untuk mengenakan tindakan disiplin terhadap Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim. Terdesak dengan agenda untuk menggulingkan Abdul Khalid, PKR menerusi Lembaga Disiplinnya pada Selasa mengeluarkan surat tunjuk sebab (seperti dibawah) terhadapnya yang perlu dijawab dalam tempoh tiga hari. Pengerusi Lembaga Disiplin PKR, Datuk Dr Tan Kee Kwong berkata, tindakan disiplin itu dibuat berdasarkan kenyataan terbuka Abdul Khalid pada 22 Julai lalu yang enggan mengosongkan kedudukannya selaras keputusan parti. Abdul Khalid perlu menjawab surat berkenaan selewat-lewatnya pada Jumaat ini. 

Mesyuarat Khas MPP pada 21 Julai membuat keputusan sebulat suara bahawa Presiden PKR merangkap Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kajang, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail akan menjadi Menteri Besar Selangor yang baharu. "Namun kenyataan media Tan Sri Khalid pada 22 Julai secara terang-terangan telah mengingkari keputusan Mesyuarat Khas MPP tersebut dengan menyatakan keengganan beliau meletak jawatan sebagai Menteri Besar Selangor," katanya menerusi kenyataan pada Selasa. Keputusan untuk mengambil tindakan disiplin terhadap Abdul Khalid dibuat pada mesyuarat Khas Biro Politik PKR pada Ahad lalu. Sumber : Mstar. 


P/S - Kesian Khalid. Akhirnya dapat juga surat tunjuk sebab tu. Apa tindakan Khalid selepas ini? Nak jawab ke surat tunjuk sebab itu atau terus membisu dan tidak berganjak dengan keputusan untuk tidak meletak jawatan?..Huhuhu.....rojak...rojak Parti Kelentung Rakyat (PKR) ni. Seronok juga tengok drama parti anak beranak ni ye. Apapun, kita sebagai penonton, tungggu je lah apa keputusanya nanti. Wasallam ~ IBM
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...