Tuesday, August 26, 2014

NASIB KHALID GAGAP DIKETAHUI HARI INI SAMADA AKAN TERGAGAP ATAU.....

SELASA, 26 OGOS 2014
IBM rasa ramai yang tertunggu-tunggu akan berita yang sensasi petang ini yang mana Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim akan menghadap Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah e bagi mendapatkan nasihat baginda berhubung kedudukan beliau sebagai Menteri Besar. Abdul Khalid berkata, beliau akan menghadap baginda pada pukul 2.30 hari ini, namun enggan memaklumkan lokasinya. "Petang ini pukul 2.30 petang (menghadap Sultan)," katanya kepada pemberita selepas menghadiri perhimpunan bulanan bersama kakitangan awam kerajaan negeri di sini hari ini. 

Abdul Khalid pada minggu lalu memohon menghadap Sultan Selangor bagi mendapatkan nasihat tentang kedudukannya sebagai Menteri Besar selepas Pas menarik balik sokongan terhadapnya. Sultan yang ketika itu berada di luar negara bagaimanapun meminta Abdul Khalid untuk menunggu sehingga baginda pulang ke tanah air. Terdahulu, Abdul Khalid dalam ucapannya berkata, beliau menerima de-ngan hati terbuka perkembangan terkini tentang status Menteri Besar dan barisan Exco. Beliau berharap semua kakitangan kerajaan negeri terus bekerjasama de-ngannya bagi meneruskan pentadbiran bersama empat Exco yang ada dalam memastikan rakyat tidak terkesan de-ngan krisis politik yang sedang melanda. 

Jadi, sama-sama kita tunggu samada Sultan akan pekenankan Khalid untuk terus menjadi Menteri Besar Selangor sehingga tempohnya habis atau menerima calon baru yang dicalonkan oleh PKR iaitu Wan Azizah@Nenek Kipas untuk menjadi MB yang baru. IBM rasa hari ini seluruh rakyat Selangor akan tertumpu ke Istana menanti dengan penuh debaran apakah keputusan yang akan di buat oleh Tuanku Sultan Selangor. Segala-galanya akan terjawab petang ini. Tungguuuuu!. Wasallam ~ IBM

4 comments:

  1. Bagi seorang wanita umur nenek berkipas tu dah terlalu lanjut.. Biasanya yg lain ramai dah bersara kecuali kerjaya dari luar Negara pencen dalam 62tahun.

    Masakan kami nak orang tua gini jadi pemimpin, kalo 50an tu agak munasabah la.

    Lagi pon dia takde apa apa pengalaman mentadbir kecuali pakar dalam urusan demonstrasi jalanan dan cerita perkara tak elok2 dalam syarahan dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Latar belakang keluarga tidak enak bagi sesaorang pemimpin.

      Suami bekas banduan. Sekarang masih duk tunggu keputusan rayuan sabit hukuman penjara.

      Sementara itu asyik naik turun mahkamah dok saman atau kena saman.

      Anak dia.pula rumah tangga dah senget, jaga suami dan anak2 tak sempurna.

      Delete
    2. ibm~Unknown

      Dari keluarga '69' siapa nk kan?..huhuhu...

      Delete
  2. kt selangor banyak dah tukang kipas, tak payah tambah lagi sorang tukang kipas duduk kerusi mb...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...