Tuesday, August 12, 2014

KHALID GAGAP TUNJUK BELANG. PECAT EXCO PKR DAN DAP..."PUNAHSIHAT SERINGGIT" BILA LAGI?

SELASA, 12 OGOS 2014

PAKATAN SELANGOR SEDANG BERPERANG....
KEADAAN semakin tegang dalam Pakatan Haram di Selangor. Pecat-memecat berlaku. Anwar memecat Khalid Ibrahim dari PKR, dan kini giliran Khalid pula memecat enam Exco yang terdiri tiga dari Exco DAP dan tiga dari Exco Parti Keadilan Rakyat (PKR). Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim telah menghantar surat kepada Sultan Selangor bagi memohon perkenan memecat enam Exco tersebut kerana membuat gagasan menghadkan kuasa beliau sebagai Menteri Besar. Khalid turut menegaskan bahawa pemecatan semua exco terbabit berkuatkuasa serta merta. Oleh itu,  beliau telah minta dan tulis surat kepada Sultan Selangor supaya mereka ini tidak meneruskan kerjaya sebagai exco kerajaan negeri, katanya. 

Beliau berkata demikian kepada pemberita di Lobi Bangunan SUK petang tadi.Enam exco itu adalah Datuk Teng Chang Khim, Rodziah Ismail, Ean Yong Hian Wah, Wong Keat Ping, Dr Daroyah Alwi dan Ganabatirau Veraman. Terdahulu, enam exco DAP dan PKR tersebut mengeluarkan kenyataan bersama bahawa Khalid tidak boleh membuat sebarang keputusan dalam Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri tanpa melalui proses undian. Sebarang keputusan perlulah diundi supaya fungsi Khalid dihadkan kepada kapasiti peralihan, kata mereka. Malah, mereka hanya mengiktiraf Khalid sebagai Menteri Besar Selangor dalam peralihan, sehingga Pakatan Rakyat memilih pengganti beliau. 

Sebagai orang yang berkecuali dan penulis blog, IBM cuma nak ingatkan kepada semua rakyat di Selangor ini supaya membuat pembandingan dan berfikir seribu kali jika ingin menyokong Parti Keadilan Rakyat (PKR) di dalam PRU ke-14 nanti. Adakah parti seperti ini yang rakyat Selangor inginkan?. Semasa nak undi, mereka berjanji itu dan ini, lembut gigi dari lidah, tapi...akhirnya korang semua sudah tahu siapa mereka yang sebenarnya. Berbalik kepada pemecatan enam Exco dari Pakatan yang dilakukan oleh Khalid, sudah wajar mereka-mereka itu di pecat. Khalid berhak berbuat demekian. Cuma, IBM nak tanya, si 'punahsihat' tu bila pulak Khalid nak pecat? Hehehehe. Wasallam ~ IBM

Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...