Tuesday, August 5, 2014

MEMANG ADA PERBINCANGAN UNTUK SINGKIR KHALID GAGAP DARI PKR, KATA RAFIZI PONDAN...

SELASA, 05 OGOS 2014

KEMELUT DALAMAN PKR BERTERUSAN..
NAMPAKNYA perancangan untuk menyingkir Khalid dari jawatan Menteri Besar dan ahli dalm PKR masih lagi belum berjaya. Anwar dan kuncu-kuncunya masih lagi tercari-cari ramuan bagimana nak menyingkir Khalid dari parti sekali gus hilang kelayakan untuk terus menjadi Menteri Besar Selangor. Begitulah perancngan mereka. Sungguh jahat mainan politik yang Anwar amalkan dengan kuncu-kuncunya. Isu penyingkiran si Khalid ini telah pun dirancang dalam mesyuarat biro politik parti itu pada Ahad lalu, kata pengarah strategik PKR Rafizi pondan. Bagaimanapun, beliau berkata keputusan tidak dicapai melalui perbincangan tersebut.  Sama ada beliau akan dipecat atau tidak, anda mesti bertanya kepada lembaga disiplin, katanya kepada pemberita pada majlis makan malam untuk menjelaskan mengapa Presiden PKR Wan Azizah Wan Ismail harus menggantikan Abdul Khalid sebagai Menteri Besar,malam semalam. Beliau berkata majlis makan malam yang sama akan diadakan untuk memberitahu ahli-ahli parti dan akar umbi kenapa Abdul Khalid tidak patut memikul tugas tersebut.

Terdahulu dalam ucapannya, Rafizi mengulangi bahawa Abdul Khalid tidak bekerja dengan baik dengan ahli-ahli parti yang lain. Setiap kali apabila beliau (Khalid) mencipta isu, Anwar Ibrahim perlu datang dan berkata sesuatu. Berapa lama perkara ini perlu berlaku? Sebab itu PKR meminta beliau digantikan dengan Kak Wan (Dr Wan Azizah), katanya. Rafizi juga mencabar Abdul Khalid untuk bertindak balas terhadap Setiausaha Agung PKR Datuk Saifuddin Nasution, yang mendakwa Abdul Khalid menyalahgunakan kuasa sebagai Menteri Besar. Beliau juga mengutuk perjanjian air antara negeri dan Persekutuan, yang didakwa berat sebelah.

Wan Azizah, sementara itu, berkata mesyuarat di antara Khalid, pemimpin PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim dan dirinya bagi membincangkan krisis Menteri Besar masih belum berlaku. Dalam ucapan ringkas beliau, Wan Azizah, menyifatkan Khalid sebagai pemimpin yang baik yang telah mencipta asas yang kukuh untuk membawa negara ke hadapan. Tetapi semua tugas tidak boleh dilakukan berseorangan. Kita memerlukan seseorang yang mendengar, berjumpa dan berbincang dengan semua orang sebelum mengambil sesuatu langkah, katanya sebelum bergegas ke acara lain. Itu adalah sindiran untuk Khalid Ibrahim. Apakah cita-cita Anwar untuk melantik isterinya sebagai Menteri Besar akan berjaya? Sama-sama kita tunggu. Wasallam ~ IBM
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...