Monday, June 2, 2014

KESIAN APEK KIT SIANG MERATAP, MENANGGIS KERANA 400 PENGUNDI LUAR TAK BALIK MENGUNDI MENYEBABKAN DYANA KALAH. KAH..KAH..KAH!!

ISNIN, 02 JUNE 2014
DALAM perjuangan DAPigs ni, walaupun tewas, ada kemenangan. Itu yang diwar-warkan oleh pemimpin-pemimpin bengong DAP ni. Dyana tak tewas kata DAP. Dik kerana disebabkan oleh 400 pengundi luar yang tak balik mengundi, membuatkan Dyana tewas. Begitu yakin DAP bahlol ni yang pengundi luar tu akan menyebelahi (mengundi) mereka. Inilah yang dinamakan politik songsang yang diamalkan oleh DAP dan Pakatan Rakyat. Cerita di bawah ini membongkar akan kebodohan dan tidak kematangan politik DAP. Dulu kini dan selama-lamanya : 
PENASIHAT@PUNAHSIHAT DAP, Lim Kit Siang berkata sekiranya 400 pengundi luar di kerusi Parlimen Teluk Intan pulang untuk mengundi, kerusi Parlimen itu sudah pasti menjadi milik calon mereka Dyana Sofya Mohd Daud. Malah, ahli Parlimen Gelang Patah itu berkata, keputusan sudah pasti memihak kepada Dyana Sofya jika tarikh pengundian dilakukan pada hari ini (Ahad). Jika 400 pengundi luar atau 1% daripada 40,236 pengundi keluar mengundi di Teluk Intan, Dyana Sofya akan menjadi ahli Parlimen Teluk Intan hari ini, katanya dalam satu kenyataan hari ini di Kuala Lumpur. 
Lim berkata, perkara itu berlaku kerana pengundi luar tidak mempunyai masa untuk pulang ke Teluk Intan kerana ia diadakan pada Sabtu. Jika PRK Teluk Intan diadakan hari ini, Ahad, pengundi sudah pasti boleh pulang ke Teluk Intan untuk mengundi dan keputusannya sudah pasti berbeza. Kita mesti belajar daripada kesilapan kita, katanya. Beliau turut mengucapkan tahniah kepada calon Barisan Nasional (BN) daripada parti komponen Gerakan, Datuk Mah Siew Keong atas kemenangan beliau. 
Dyana mungkin tewas dalam PRK Teluk Intan pada 31 Mei, tetapi apa yang penting, kehadirannya mewakili Malaysia baru untuk memenangi perjuangan hari esok dan memberi inspirasi kepada rakyat Malaysia terhadap politik baru. Perjuangan mencapai impian rakyat Malaysia diteruskan bermula semalam, katanya. Mah menewaskan Dyana Sofya dengan majoriti 238 undi, menjadikan beliau memenangi kerusi berkenaan sekali gus menjadi ahli Parlimen Teluk Intan. Maka, menanggis tak berlakulah Kit Siang, dan Dyana bengggang habis. Tapi, mereka (DAP) kata mereka tak kalah. Politik apa namanya ni? Korang fikirlah sendiri. Wasalam ~ IBM. SUMBER : Portal Pembangkang.
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...